قطعی شدن مالیات ۳ گروه از مودیان تا شهریور ماه
۱۴/۰۵/۱۴۰۳مهدی الفتی در پرش خرک هفتم شد +فیلم
۱۴/۰۵/۱۴۰۳جهان امروز عرصه رقابت در نوآوری هاست/ آموزش و پرورش میدان گسترده نوآوری است
عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: دنیا با توجه به پیشرفتهایی که دارد دنیای نوآوری و مسابقه نوآوری است هر فردی در این مسابقه فعالتر باشد برتر خواهد بود.
به گزارش گروه اجتماعی پایگاه اطلاع رسانی اخبار فارسی به نقل از خبرگزاری دانشجو، غلامعلی حدادعادل عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام و عضو شورای نظارت بر مدارس غیردولتی در مراسم افتتاحیه جشنواره آفرینو (اولین جشنواره و نمایشگاه ملی ابتکارات و خلاقیتهای مدارس غیردولتی) که صبح امروز ۱۴ مردادماه در سالن همایشهای پژوهشکده نفت برگزار شد ضمن ابراز خرسندی از فعالیت معلمان برای انسان سازی اظهار کرد: خداوند انسان را در احسن تقویم آفریده است موضوع شغل معلمان و مدرسه دارها، تربیت انسان را دنبال میکند که یک افتخار و نعمت بزرگ است.
وی در ادامه تربیت نسل آینده را بهترین خدمت به کشور دانست و افزود: معلم همیشه وجود خود را در شاگرد خود میبیند و این نعمت بزرگی است.
وی ادامه داد: در باب نواوری باید گفت که دنیا با توجه به پیشرفتهایی که دارد دنیای نواوری و مسابقه نواوری است هر فردی در این مسابقه فعالتر باشد برتر خواهد بود. جهان امروز عرصه رقابت در نواوری هاست.
حدادعادل اظهار کرد: نواوری در آموزش و پرورش بیش از جاهای دیگر، میدان دارد نواوری فرایند مشترک بین معلم و دانش آموز و یک کار انسانی متقابل است.
عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام و عضو شورای نظارت بر مدارس غیردولتی بیان کرد: آموزش و پرورش میدان گسترده نواوری است، اما مدارس غیردولتی نیز امکان نواوری بیشتر دارند. نواوری مستلزم ۳ شرط است؛ فردی میتواند نواوری کند که فکر کند، اعتماد به نفس و داشتن آزادی نیز از دیگر شروط نواوری است. در مدارس غیردولتی سومین شرط بیشتر از مدارس دولتی وجود دارد.
وی تصریح کرد: مدرسه دارها میتوانند برای مدارس دولتی پیشران تحول باشند وقتی مدارس غیردولتی نواوری کنند سطح مدارس دولتی نیز بالا میرود و رقابت سازندهای بین مدارس دولتی و غیردولتی در کشور مدیریت میشود.
حدادعادل تاکید کرد: از همه مدیران مدارس غیردولتی در خواست دارم تربیت مدیریتی را در مدارس فراموش نکنند نواوری فقط در آموزش و تجهیزات نیست نواوری جنبههای مختلف دارد باید بتوان دانش آموزان را مدیر تربیت کرد.
وی با بیان اینکه نباید نواوری در عرصههای مدیریتی فراموش شود گفت: به فکر این نباشیم که دانشمند تربیت کنیم باید بتوانیم دانشمند با عرضه و مدیر تربیت کنیم که او با دانش خود بتواند کشور را اداره کند.
“تشکیل کارگروه تسری ابتکارات در آموزش و پرورش پس از برگزاری جشنواره آفرینو”
در ادامه، روحالله لطفی دبیر جشنواره آفرینو اظهار کرد: جشنواره آفرینو از جنس خلاقیت و نواوری است که به عنوان اولین جشنواره نواوری در حوزه مدارس غیردولتی برگزار میشود و اهدافی مانند شناسایی ابتکارات و ترویج و تسری این ابتکارات در مدارس سراسر کشور را دنبال میکند.
وی افزود: با ارائه فراخوان رسمی در دی ماه، این جشنواره با محور و موضوعات نواوری در فرایندهای تربیتی، نواوری در طراحی فرایندهای آموزشی و پژوهشی، نواوری در نوع مدیریت مدارس، نواوری در نوع مشارکت و تعاون، نواوری در محیطهای تعلیم و تربیت براساس تنوع محیطهای یادگیری در سند تحول بنیادین، نواوری در مبانی نظام تعلیم و تربیت برگزار میشود.
وی اظهار کرد: بیش از ۶هزار اثر به دبیرخانه این جشنواره رسیده است و داوری در سه سطح منطقهای، استانی و کشوری انجام شده است در نهایت ۲۰ اثر داوری شده است که در مراسم اختتامیه آثار برتر معرفی میشوند.
لطفی اعلام کرد: کارگروه تسری ابتکارات در آموزش و پرورش بعد از جشنواره شکل میگیرد و محتواهایی تهیه میشود تا به کل کشور ارسال شود.