به گزارش خبرنگار ایسنا، اختتامیه جشنواره فرهنگی و اقتصادی آگهیهای بازرگانی صداوسیما امروز ـ دوشنبه ـ هشتم بهمن ماه با حضور پیمان جبلی (رییس سازمان صداوسیما)، محسن برمهانی (معاون سیما) و همچنین صاحبان آژانسهای تبلیغات بازرگانی در مرکز همایشهای صداوسیما برگزار شد.
جبلی در سخنانی گفت: امیدوارم با عزم بلند فعالان اقتصادی، گشایشهای بیشتری صورت بگیرد. اقتصاد معاصر ایران و صنعت معاصر در کشور عزیز ما، در طول بیش از چهار دههی اخیر همزاد با رسانهملی است. اگر از آن زمان این نامها و این ویژندها شناخته شده است یکی از مهمترین نقشها در ماندگاری آن را سازمان صداوسیما ایفا کرده و این باعث افتخار ماست که در جایگاه و نقش یک ویترین به وسعت اقتصاد و صنعت ایران توانستیم در کنار فعالان اقتصادی باشیم.
رییس صداوسیما خطاب به فعالان اقتصادی گفت: رابطهی ما با شما فعالان کشورمان در عرصه تجارت، بهویژه قدیمیترهای این حوزه بسیار فراتر از رابطه قرارداد آگهی بازرگانی است که محصول خودتان را از طریق قاب تلویزیون به مردم معرفی کنید و ما هم از قبال معرفی دستاوردهای شما درآمدی داشته باشیم. ما در دورانهای مختلف خوشی و ناخوشی اقتصاد ایران، در دورانهای بالا و پایین شدن شرایط کشور از رکود گرفته تا شرایط دیگر همیشه سعی کردیم در کنار فعالان اقتصادی و دستگیر آنها باشیم.
پیمان جبلی با اشاره به تاکیدات رهبر انقلاب بر نقش رسانه در معرفی دستاوردها، یادآور شد: ما حتما باید در کنار نقشآفرینی اقتصاد نوین ایران پررنگتر باشیم و این یک نقش ملی و تاریخی است که شما باید ما را در کنار خود بدانید. تولیدات و تاثیرات شما از بسیاری از برنامهساران و تولیدات ما بیشتر دیده میشود و ما شما را همکار فرهنگی خود میدانیم. بستههای بازرگانی که پخش میشود نقش یک دستاورد ملی در نمایشگاه را دارد؛ اینکه در این شرایط اقتصادی کشور، با چنگ و دندان تولید ملی را حفظ کردید، بِرند ملی را سر دست گرفتید و موانع را دور میکنید و نشان میدهید صنعت و اقتصاد زنده است، اتفاق بزرگی است. گاهی وقتها که تنوع محصولات بازرگانی در تلویزیون کم میشود از ارگانهای مختلف تماس میگیرند و نگران میشوند که وضع اقتصادی چطور است و میپرسند چرا آگهیها کم شده است.
بر اساس این گزارش، رییس صداوسیما در بخش دیگری از این مراسم در جمع فعالان تجارت و تبلیغات، با بیان اینکه اختلاف نظری بین ما و شما وجود ندارد، گفت: بسیاری از اهداف بین ما و شما مشترک است. ما به عنوان دستگاه فرهنگی و شما به عنوان فعالان اقتصادی یکجور فکر میکنیم. حتما همه ما دلمان برای فرهنگمان و تمدنمان و سبک زندگی ایرانی اسلامی میتپپد. حتما شما هم مثل ما اعتقاد دارید که برای پیشبرد رفاه و اقتصاد کشور باید امید را به جامعه و نسل جوان برای ماندن در کشور تزریق کرد.
پیمان جبلی سپس تصریح کرد: تلاش میکنیم در برنامههایی با ساختارهای نمایشی، مستند، گفتگو محور و … به این اهداف برسیم، فرهنگسازی کنیم و نگرشهای مردم را به سمت ارتقاء و دستیابی به این اهداف سوق دهیم. ما هدفمان در رسانه ملی از تعامل با حوزه اقتصاد، کارآفرینی و تجارت و صنعت فقط کسب سود نیست بلکه نشان دادن افتخارات کشور در خودکفایی و کارآفرینی و خلاقیت و نوآوری است.
او به کیفت کالاهای ایرانی نسبت به کشورهای دیگر اشاره کرد و گفت: من به تجربه سفری که خارج از ایران داشتم استناد میکنم؛ عمده گردشگرانی که میآمدند، پس از اینکه مدتی میگشتند، میگفتند ما فکر کردیم در ایران قحطی است اما در فروشگاهها همه چیز بود حتی با کیفیتتر از کشورهای دیگر. تنوع و وفور کالای باکیفیت و همچنین خدمات در بالاترین میزان و به بهترین نحو دیده میشود و این جای افتخار دارد که ما مرجع فعالیتهای شما فعالان باشیم. اگر قراردادی هم نبود، اگر تکلیف بودجه صداوسیما برای تامین درآمدزایی هم نبود، ما با افتخار محصولات شما را تبلیغ میکردیم، چون وظیفه ذاتی ماست، چون به اقتصاد کشور رشد و اعتلای کشور توجه میکنیم و دست همکاری را به سمت شما دراز میکنیم و امیدواریم در پیشبرد اهداف کلان کشور و در مسیر رسیدن به جامعه پیشرفته بتوانیم ایفای نقش کنیم.
محمدرضا زنگانه، سرپرست اداره کل بازرگانی صداوسیما هم در سخنانی در اختتامیه جشنواره گفت: در دومین جشنواره فرهنگی و اقتصادی بازرگانی سازمان صداوسیما بعد از فراخوانی که دادیم، ۹۰۰ اثر دریافت کردیم که مورد بررسی و داوری متخصصان تبلیعات قرار گرفت و از میان آنها ۱۰۰ اثر شایسته تقدیر شدند.
او ادامه داد: هر جشنوارهای اهدافی دارد و اهم اهداف این جشنواره بر سه مورد بوده است؛ تاکید بر اهمیت شعار سال که با دلایل محکمی این اهداف را در قالب سیاستهای جهش تولید دنبال کنیم. دوم فراهم کردن زمینه تبلیغات آگهیها برای تمامی جامعه تبلیغات در آنتن صدا و سیما و سومین مورد تاکید بر سبک زندگی ایرانی اسلامی.
زنگانه با اشاره به اجرای سیاستهای تبلیغات در سازمان صداوسیما که توسط رییس رسانه ملی تایید میشود، گفت: خودمان را متعهد به هویت محوری و عدالتگستری در تبلیعات که در سند تحول صدا و سیما مورد تاکید بوده میبینیم. ما در مقوله فرهنگ و مسئولیت اجتماعی هم باید کوشا باشیم وظیفه ما این است که این سیاستها را دنبال کنیم.
او افزود: با توجه به شرایطی که جامعه ما دارد، سه محور را باید دنبال کنیم و آن توجه جدی به شرکتهای دانشبنیان است. کالاهایی را تبلیغ کنیم که بتواند علاوه بر رفع نیازمندیها، مشکلات دیگر را هم برطرف کنند. خود را به هویتمحوری و عدالتگستری در تبلیغات که در سند تحول صدا و سیما مورد تاکید است، متعهد میدانیم.
محمد بادکوبه به عنوان نماینده صاحبان صنعت تبلیغات، محسن رضایی مدیرعامل یکی از شرکتهای تولیدکننده موتورسیکلت در ایران و مهدیه داودی قائم مقام شرکت تولیدکننده چای، در سخنانی نکاتی را درباره ایده تبلیغات کالاها در صداوسیما، همچنین گستردگی مخاطبان رسانه ملی، اینکه آیا امروز باید در زمینه تبلیغات در صدا وسیما ماند یا نه، و بهرهگیری از آثار نمایشی و دیگر ساختارهای باکیفیت برای تبلیغات بیان کردند.
در این بخش یکی از تولیدکنندگان به قدرت حضور چهرهها در اثربخشی محتوا هم اشاره کرد و خواستار این شد که تعرفههای سازمان صداوسیما ئر حوزه تبلیغات بازرگانی افزایش چشمگیری نداشته باشد.
در ادامه مجتبی رضایی، معاون سرمایه انسانی صداوسیما متنی را درباره رویکرد اداره تبلیغات آگهی و بازرگانی صدا و سیما قرائت کرد.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اخبار فارسی به نقل از خبرگزاری ایسنا، در بخش پایانی مراسم از فعالان تبلیغات ویژند توسط پیمان جبلی تقدیر و ۱۶۰۰ ثانیه آگهی رایگان به عنوان جایزه برای تقدیرشدگان در نظر گرفته شد.
همچنین از برگزیدگان در برنامههای مشارکتی تقدیر به عمل آمد.
انتهای پیام