برگزاری دیدار تراکتور-مس رفسنجان با حضور تماشاگران
۲۷/۱۰/۱۴۰۳رئیس مجلس وارد آدیس آبابا پایتخت اتیوپی شد
۲۷/۱۰/۱۴۰۳ایران با رویکرد توسعه صادرات محصولات و خدمات فرهنگی در چهار کشور هفته فیلم برپا میکند
مدیرکل همکاریهای رسانهای و فضای مجازی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، از برپایی هفتههای فیلم ایران در کشورهای مالزی، اندونزی، تانزانیا و زیمباوه با رویکرد توسعه صادرات محصولات و خدمات فرهنگی ایران تا اواخر بهمنماه سال جاری خبر داد.
به گزارش گروه فرهنگی پایگاه اطلاع رسانی اخبار فارسی به نقل از خبرگزاری دانشجو، مدیرکل همکاریهای رسانهای و فضای مجازی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، از برپایی هفتههای فیلم ایران در کشورهای مالزی، اندونزی، تانزانیا و زیمباوه با رویکرد توسعه صادرات محصولات و خدمات فرهنگی ایران تا اواخر بهمنماه سال جاری خبر داد.
مهدی مولایی آرانی با اعلام این خبر، گفت: تلاش برای صادرات محصولات فرهنگی و هنری کشورمان از جمله فیلم و سریال و پویانمایی یکی از مهمترین برنامههایی است که از برپایی هفتههای فیلم ایران در نقاط مختلف جهان دنبال میکنیم تا بتوانیم سهم ایران را در بازار صنایع فرهنگی دنیا افزایش دهیم.
وی افزود: در همین رابطه در دهه سوم بهمن ماه، در دو کشور مالزی و اندونزی شاهد برپایی هفته فیلم ایران خواهیم بود. این هفتهها با حضور هیأتهای تجاری ایران از بخشهای خصوصی و دولتی، برای مذاکره با طرفهای مالزیایی و اندونزیایی برای فروش محصولات، تبادل تجارب و تلاش برای رسیدن به پروژههای تولید مشترک خواهد بود.
مدیرکل مرکز همکاریهای رسانهای سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی همچنین از برپایی هفتههای فیلم در کشورهای آفریقایی نیز خبر داد و گفت: در دهه سوم بهمن ماه همچنین برپایی هفتههای فیلم ایران در کشورهای تانزانیا و زیمباوه را نیز خواهیم داشت. در این دو کشور با توجه به شناخت بازار و تقاضاهای دریافتی، تمرکز بیشتر بر حوزه پویانمایی خواهد بود.
مولایی آرانی در ادامه گفت: در ارتباط با مالزی و اندونزی در حوزه فیلم و سریال علاقهمندی و ظرفیت بیشتری وجود دارد، در ارتباط با تانزانیا و زیمباوه نیز در حوزه پویانمایی با بازخوردهای بهتری روبهرو میشویم. این انتخابها مبتنی بر نیازسنجی و همچنین گفتوگوهایی است که با شرکتها و موسسات تولید و پخش فیلم و سریال در این کشورها انجام شده است.
به دنبال تسهیلگری در مسیر افزایش سهم ایران در بازار فرهنگی دنیا هستیم
وی با اشاره به اقدامات صورتگرفته، افزود: اداره کل همکاریهای رسانهای و فضای مجازی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی مهمترین ماموریت خود را تسهیلگری و تنظیمگری برای افزایش حضور محصولات حوزه فیلم و سریال و پویانمایی ایران در بازار بینالملل قرار داده است و بر همین اساس طی یکسال گذشته گفتوگوهای بسیار خوبی با نهادهای داخلی همچون سازمان سینمایی، بنیاد فارابی، سازمان سینمایی سوره، سازمان اوج، مرکز گسترش سینمای مستند و پلتفرمهای فیلیمو، فیلمنت، نماوا، هاشور، عماریار و… انجام شده است. طبعا تحقق این هدف بدون همکاری و همراهی همه بخشها امکانپذیر نخواهد بود.
مدیرکل مرکز همکاریهای رسانهای سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی با تاکید برآن که برپایی هفتههای فیلم ایران مقدمهای برای تحقق هدف والاتری برای معرفی ایران و حضور محصولات ایرانی در سبد مصرف فرهنگی مردم دیگر کشورهاست ادامه داد: برپایی این رویدادهای فرهنگی هم به توسعه روابط فرهنگی ایران با دیگر کشورها کمک میکند، هم این که قادر است در بحث صادرات محصولات فرهنگی رهاوردهای اقتصادی نیز برای فعالان فرهنگی و کشورمان به دنبال داشته باشد.
مولایی آرانی درباره برنامههای آینده این اداره کل در زمینه برگزاری هفتههای فیلم در سایر کشورها نیز گفت: تا پایان سال شاهد برگزاری هفتههای فیلم در کشورهای دیگری نظیر صربستان، یونان، ویتنام، سریلانکا، برزیل و بلغارستان نیز خواهیم بود.
وی مطرح کرد: برنامه ریزیهای اولیه برای حضور سه هیات تجاری و هنری از سینمای کشورهای هند، روسیه و پاکستان برای شناخت بیشتر از ظرفیت محصولات و خدمات سینمایی ایران و بهرهبرداری از ظرفیتهای تولیدی ایران در حال انجام است.