تعرض شورشیان به سفارت ایران در دمشق + فیلم
۱۸/۰۹/۱۴۰۳دیدار مجمع نمایندگان استان کردستان با معاون اول قوه قضاییه
۱۸/۰۹/۱۴۰۳مزاحمت ۴۶۰۰۰ باره از یک خط تلفن برای اورژانس
سخنگوی سازمان اورژانس کشور با اشاره به مزاحمت ۴۶ هزار باره یک نفر طی ۶ ماه برای اورژانس ۱۱۵ گفت: گاهی شاهد تماسهای کاذب و اعلام دروغین مشکلات به اورژانس هستیم که موجب اختلال در خدماترسانی میشود.
به گزارش خبرنگار اجتماعی پایگاه اطلاع رسانی اخبار فارسی به نقل از خبرگزاری تسنیم، جعفر میعادفر؛ رئیس سازمان اورژانس کشور امروز در نشست خبری در وزارت بهداشت، در پاسخ به سوال خبرنگار تسنیم درباره مزاحمتهای تلفنی برای اورژانس ۱۱۵ و علت عدم برخورد قاطع با این اقدامات، گفت: گاهی شاهد هستیم که برخی افراد به دروغ علائم سکته قلبی را به اورژانس اعلام میکنند تا نیروهای اورژانس به محل اعزام شوند. وقتی نیروها به محل میرسند، متوجه میشوند که گزارش اشتباه بوده و فرد تنها از آنها میخواهد داروی خاصی را تزریق کنند یا خدمات درمانی غیرضروری دریافت کنند. متاسفانه، ما هیچ سازوکار بازدارندهای برای مقابله با مزاحمتها و گزارشهای اشتباه نداریم.
در ادامه، بابک یکتاپرست؛ سخنگوی اورژانس کشور نیز گفت: دو سال است که مسئله مزاحمتهای تلفنی را پیگیری میکنیم. در حال حاضر، ۱۰ درصد تماسهای اورژانس مزاحمت تلفنی است و این میزان معادل دو میلیون تماس در سال است که یا جنبه شوخی دارد، یا توسط گروهی از کودکان صورت میگیرد، یا در مواردی، مزاحمتهای تلفنی توسط بزرگترها انجام میشود و شامل هتاکی با الفاظ نامناسب است. همچنین، تماسهای کاذب نیز وجود دارد؛ یعنی گاهی افراد تماس میگیرند و علائم سکته مغزی را گزارش میکنند و نیروهای ما با رسیدن به محل متوجه میشوند که این گزارشها دروغ بوده است.
وی افزود: پیگیریهای انجام شده بهطور مقطعی و در برخی موارد مؤثر بوده است؛ برای مثال در استان تهران 16 خط تلفن مسدود شده، اما این اقدام پاسخگو نبوده زیرا افراد میتوانند از خطوط دیگر تماس بگیرند. در مشهد، برای یک مزاحم تلفنی، حکم یکسال کار اجباری خدماتی در پایگاههای اورژانس صادر شده است.
در پاسخ به سوال خبرنگار تسنیم درباره عدم برخورد قاطع اورژانس با این مزاحمان، یکتاپرست تصریح کرد: اولین مشکل تعدد پروندهها است. قوه قضائیه میگوید برای هر مورد باید پرونده جداگانهای تشکیل شود و پیگیری شود. در تهران، ۴۰۰۰ پرونده مزاحمت تلفنی داریم و وقت رسیدگی به این تعداد پرونده جداگانه را نداریم. به عنوان نمونه، در نیمه دوم سال ۱۴۰۲، تنها از یک خط تلفن ۴۶ هزار تماس گرفته شده که نشان میدهد این فرد مشکلات روانی دارد.
در حال تکمیل…