۱۴/۰۵/۱۴۰۳

«حمل‌ونقل» با سهم ۲۷ درصدی در صدر صنعتی‌سازی فناوری نانو

به منظور ارتقای دانش‌بنیانی صنایع موجود ۱۶۰۸ محصول در بیش از ۱۵ صنعت نفوذ کرده‌اند که در میان صنایع مختلف، حوزه حمل و نقل با سهم […]
۱۴/۰۵/۱۴۰۳

پیگیری برای بازگشت کرسی جهاد دانشگاهی به شورای عالی انقلاب فرهنگی

رئیس جهاد دانشگاهی با اشاره به اقدامات جهادی این نهاد طی ۴۴ سال گذشته خطاب به دولت چهاردهم تاکید کرد که این نهاد انقلابی برای به […]
۱۴/۰۵/۱۴۰۳

این تصاویر فضایی با لگو ساخته شده‌اند

یک عکاس بااستعداد به کمک لگو و هنر عکاسی خود، تصاویری را از پرتاب ماموریت «آرتمیس ۱» خلق کرده است که بسیار واقعی به نظر می‌رسند. […]
۱۴/۰۵/۱۴۰۳

کارهای جا مانده آموزش عالی طی سه سال اخیر از زبان وزیر علوم

وزیر علوم به مهمترین اقدامات انجام نشده آموزش عالی طی سه سال اخیر اشاره کرد و گفت: یکپارچه کردن آموزش عالی، اختصاص ۱۵ درصد بودجه امور […]
۱۴/۰۵/۱۴۰۳

تخریب یک دانشگاه دیگر در غزه

بر اساس آمار فلسطینی‌ها، رژیم صهیونیستی تاکنون ۱۱۷ مرکز آموزشی را ویران کرده، به ۳۳۲ دانشجو آسیب رسانده و ۱۰۷ استاد و محقق را به شهادت […]
۱۴/۰۵/۱۴۰۳

تولید گوشت مصنوعی از باقلا و نخود با ۹۰ درصد پروتئین خالص در کشور

یکی از شرکت‌های فناور با استفاده از ایزوله‌های پروتئینی دو گیاه، موفق به تولید گوشت گیاهی حاوی ۸۵ تا ۹۰ درصد پروتئین شدند که شباهت زیادی […]
۱۳/۰۵/۱۴۰۳

دولت‌ها نباید دست‌وپای جهاد دانشگاهی را ببندند/ مولود انقلاب اسلامی نباید دیوان‌سالار شود

عضو شورای مرکزی جهاد دانشگاهی با بیان اینکه دولت‌ها نباید دست‌وپای جهاد دانشگاهی را ببندند، گفت: یکی از کارهای بزرگ جهاد دانشگاهی ترویج گفتمان علم در […]
۱۳/۰۵/۱۴۰۳

رسالت اصلی معاونت علمی ریاست‌جمهوری در کلام مقام معظم رهبری

شکاف بین صنعت و دانشگاه، هر چند که خاص جامعه ما نیست و همه جوامع به نوعی با آن دست و پنجه نرم می‌کنند، اما یکی […]
۱۳/۰۵/۱۴۰۳

معرفی برخی از نامزدهای اولین جایزه روستاآزاد/تاریخ اعطای جایزه اعلام شد

هم‌بنیانگذار اندیشکده حکمرانی صنعتی شریف، فناوری حکمرانی، دیپلماسی نخبگانی، نوآوری سیاسی و فرهنگ حکمرانی را ۴ دسته انتخاب نامزدها در جایزه روستاآزاد دانست و گفت: در این […]
۱۳/۰۵/۱۴۰۳

دانشگاه جامع امام حسین(ع) الگوی آموزش‌های مهارت محور در کشور است

وزیر علوم تحقیقات و فناوری گفت: دانشگاه جامع امام حسین(ع) الگوی آموزش‌های مهارت محور در کشور بوده و در تولید علم، تربیت عالم و جهت دادن […]